Nu har det gått ca en månad sen sist. Leonell har börjat förskolan och vi är sååå nöjda! Allt går superbra och man märker skillnad på hans tal direkt. Så kul! Han har ju också blivit typ blöjfri. På natten behövs fortfarande blöja även om han 95 % är torr så händer än olyckor ibland. Vilket är såååå skönt det med. Han har liksom blivit en riktig människa nu. Med egen vilja, kan själv, vill själv, och att han säger till när det är nåt! Så sjukt. Är liiite sugen på en till men oftast säger jag:" leonell kommer bli syskonfri" haha för han är väldigt trotsig just nu. Och med tanke på att jag har han 100 % så är det väldigt jobbigt! Men försöker tänka att det snart är över! Eller ;)? Hur som.. Imorgon ska vi till danderyd till en talklinik. Logopeden vi går till skickade dit remiss. Mest bara för att dem får göra en bättre kontroll på han eftersom han börjar närma sig 4 år. Annars? Jo haha så gulligt! För typ 4-5 veckor sedan innan jag litade på att han va blöjfri så åkte vi tåg från stan på g hem. I blåsut skriker han att han vill av tåget och kissa. Och jag hade aldrig hört han säga till själv. Så jag svarar att han har blöja så han kan kissa där, visste inte vad jag skulle göra!! Men han skakar typ för han verkligen måste kissa men vill inte göra det i blöjan. Så vi fick hoppa av i sandsborg och vi satt längst bak i tåget så tänkte:" shit hur ska vi hinna igenom perrongen och ut och sen hitta en lämplig plats och kissa på??" Direkt när vi hoppar av så skriker han:" däää mamma hynda kissa täd" haha han ser lite gräs under en papperskorg på perrongen och springer dit samtidigt som han drar av sig byxor och blöja. Jag fick haka efter och sen hålla upp han och sedär, han kissa! Gissa vem som grät av lycka hahah sååå stolt han va över sig själv vill jag lova ;) gick förbi en kille när vi höll på där, han måste trott jag va dum i huvudet som grät samtidigt som jag håller upp Leo och samtidigt som han kissar hahaah herregud! När han sen va klar sa han bara:" så tar tissa mamma, åta tåt igen" sååååå söt!! Sedan dess har han sagt till och jag har inte haft blöja på dagtid, måste hitta grejen med att han vaknar på natten om han behöver kissa också.. Förresten hände samma sak iförrgår. I blåsut ville han hoppa av och kissa. så vi fick hoppa av sandsborg igen eftersom tåget hunnit åka. Och vi satt längst bak igen och han ser samma lilla gräsplätt och kissa på haha. Så kul! Grät dock inte denna gång ;) Jaja, vi har precis ätit middag. Han har bråkat och spillde ut en stort glas med saft precis för han trodde den skulle kunna stå på en kaka. Så kul! Så nu ska vi kolla lite tv, han kollar paw patrol och jag ska kolla greys anatomy, så spännande!

Kommentera

Publiceras ej